نحوه انتخاب واحد دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 دانشگاه گیلان

13 09 2025
کد خبر : 23731079
تعداد بازدید : 20

به اطلاع دانشجویان دانشگاه گیلان و دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه‌ها می‌رساند برای انتخاب واحد و سایر امور آموزشی در دانشگاه گیلان لازم است از طریق آدرس اینترنتی  sada.guilan.ac.ir و انتخاب "ورود به سامانه " پس از درج شماره دانشجویی و رمز عبور وارد سامانه جامع آموزش دانشگاه شوند و از مسیر "امور آموزشی-انتخاب واحد" برای انتخاب واحد اقدام نمایند. (این اطلاعیه شامل دانشجویان ورودی جدید 1404 دانشگاه گیلان نمی باشد.) 

دانشجویان شهریه پرداز لازم است قبل از انتخاب واحد از مسیر "امور شهریه-پرداخت الکترونیکی شهریه"  علاوه بر پرداخت بدهی معوقه ی نیمسالهای قبل، مبلغ پیش پرداخت شهریه نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 خود را نیز پرداخت نمایند.

توجه 1 :  زمان‌بندی انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه گیلان به شرح ذیل می باشد: 

ورودی - مقطع

تاریخ انتخاب واحد

ساعت شروع انتخاب واحد

ساعت پایان انتخاب واحد

کلیه ورودی های سال 1399 و ماقبل آن + تحصیلات تکمیلی ورودی سال 1400و 1401

1404/06/24

08:45

10:45

کارشناسی ورودی  سال 1400

1404/06/24

11:00

13:00

کارشناسی ورودی  سال 1401

1404/06/24

13:15

15:15

کارشناسی ورودی سال 1402

1404/06/25

08:45

10:45

تحصیلات تکمیلی ورودی سال 1402  و  1403

1404/06/25

11:00

13:00

کارشناسی ورودی سال 1403

1404/06/25

13:15

15:15

کلیه  دانشجویان (تکرار)

1404/06/26

09:00

15:00

🔸 لازم به ذکر است به منظور بهبود دسترسی به سامانه صرفاً آن دسته از دانشجویانی که در تاریخ 24 تا 26 شهریورماه انتخاب واحد دارند در ساعات و روزهایی که به سال ورودی آن‌ها اختصاص داده شده به سامانه دسترسی خواهند داشت و در تاریخ‌های یادشده دسترسی سایر دانشجویان به سامانه آموزش دانشگاه امکان پذیر نخواهد بود. 

مثال: دانشجویان ورودی سال 1400 در روز  24 شهریور در ساعات 11 تا 13 و مجددا در روز 26 شهریور ماه از ساعت 09:00 تا 15:00 می توانند وارد سامانه شوند و در غیر ایام فوق مجوز ورود به سامانه را ندارند.

🔸 دانشجویان مهمان از سایر دانشگاهها بر اساس سال ورود به دانشگاه (که در فرم مهمان ثبت نموده اند) و زمان بندی که در جدول فوق اعلام شده می توانند نسبت  به انتخاب واحد  اقدام نمایند.

توجه 2 : مسئولیت اخذ درس، رعایت پیشنیازی و همنیازی براساس سرفصل مصوب وزارت علوم، به عهده دانشجو می باشد. 

توجه 3 :  دانشجویانی که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها می باشند نمی توانند درترم جاری انتخاب واحد انجام دهند.در صورت عدم پذیرش مهمانی و یا انتقالی در دانشگاه مقصد، دانشجویان جهت  انجام انتخاب واحد باید نامه مخالفت با مهمانی یا  انتقالی خود را (حداکثر تا قبل از اتمام بازه حذف و اضافه دانشگاه گیلان) از دانشگاه مقصد دریافت و به آموزش دانشکده تحویل نمایند تا مجوز  انتخاب واحد برایشان صادر گردد.

توجه 4 : با عنایت به نامه شماره 9800/86/42 معاونت محترم امور اساتید و دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به اخذ بیش از یک درس از دروس گروه معارف اسلامی در هر ترم نمی باشند. دانشجویانی که دروس حوزه اسلامی را اخذ می نمایند  باید در خصوص سقف واحدهای گذرانده ترم و تعداد دروس اخذ شده از گروه معارف با احتساب دروس حوزه اسلامی و سایر قوانین آموزشی در هر ترم بررسی لازم را انجام دهند. در صورت عدم رعایت این مصوبه، مسئولیت عواقب بعدی به عهده دانشجو خواهد بود.

توجه 5 : دانشجویان کلیه ورودی های دانشگاه که سنوات مجاز آنها به اتمام رسیده است، پس از اخذ مجوز ادامه تحصیل، ملزم به پرداخت شهریه بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه می باشند.

توجه 6 :  دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی 1401 و بعد از آن لازم است قبل از انتخاب واحد نیمسال جاری حتما با استاد راهنما(مشاور) آموزشی خود در خصوص اخذ دروس و تعداد واحدهای انتخابی مشورت نمایند.

توجه 7 :  بر اساس مصوبه شورای آموزشی و شورای تحصیلات تکمیلی  دانشگاه، دانشجویان مقطع کارشناسی، از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399 و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ورودی 1402 و بعد از آن می توانند در صورت داشتن نمره مردودی در درس یا دروس در  کارنامه تحصیلی، دروس بعدی را بدون رعایت پیش نیازی و محدودیت تعداد دروس ، اخذ و بگذرانند. لازم به ذکر است این مصوبه مشمول دروس حذفی و نمره بیست و پنج صدم (تخلف امتحانی) نمی شود، لذا به دانشجویان عزیز موکدا توصیه می گردد مفاد این بند را رعایت نمایند، در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده شخصا نسبت به حذف دروس غیرمجاز خود اقدام در غیر این صورت واحدهای اخذ شده غیرمجاز توسط آموزش حذف خواهد شد و فرصت انتخاب دروس جایگزین دلخواه از دانشجو سلب می گردد.

توجه 8 : دانشجویان مقطع کارشناسی که در نیمسال تحصیلی قبلی ممتاز (با معدل بالای 17) شده‌اند در صورتی که  پس از حذف واحدهای درسی تعداد واحد باقی مانده(موثر) شان کمتر از  حد نصاب واحدهای درسی در یک نیمسال نباشد، می توانند در نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404  تا سقف 24 واحد درسی اخذ نمایند.

توجه 9 :  به اطلاع دانشجویان می‌رساند در صورت غیبت غیرموجه در جلسه امتحان پایان نیمسال برای دروس مذکور نمره صفر منظور خواهد شد. مصادیق غیبت موجه به شرح ذیل می باشد:
فوت بستگان درجه یک ، حوادث غیر مترقبه ، مشکلات پزشکی
مرجع تصمیم‌گیری درخصوص موجه یا غیر موجه بودن غیبت دانشجو آموزش دانشکده می‌باشد.

توجه 10 : با توجه به شیوه نامه های مصوب دانشگاه، دانشجویان در صورت داشتن نمره 25/0 (بیست و پنج صدم) ناشی از تخلف امتحانات، مشمول آیین نامه حذف دروس پاس شده در نیمسال های بعدی نخواهند شد.

توجه 11 : مبالغ پیش پرداخت شهریه در نیمسال اول  سال تحصیلی 1405-1404 جهت اطلاع بیشتر دانشجویان به شرح زیر اعلام می گردد:

سال ورود

کارشناسی(شبانه)

کارشناسی ارشد

(شبانه)

کارشناسی ارشد

(مجازی)

کارشناسی ارشد

(پردیس)

دکتری تخصصی

(پردیس)

دکتری تخصصی

(شبانه)

ورودی های 1401 و ماقبل

7000000 ریال

(هفت میلیون ریال)

شهریه ثابت

شهریه ثابت

شهریه ثابت

45000000 ریال

(چهل و پنج میلیون ریال)

40000000 ریال

(چهل میلیون ریال)

ورودی  های 1402

15000000 ریال

(پانزده میلیون ریال)

25000000 ریال

(بیست و پنج  میلیون ریال)

25000000 ریال (بیست و پنج  میلیون ریال)

45000000ریال

(چهل و پنج میلیون ریال)

60000000 ریال

(شصت میلیون ریال)

60000000 ریال

(شصت میلیون ریال)

ورودی های   1403

20000000 ریال (بیست میلیون ریال )

35000000 ریال (سی و پنج میلیون ریال)

50000000 ریال (پنجاه میلیون ریال)

80000000 ریال (هشتاد میلیون ریال)

200000000 ریال (دویست میلیون ریال)

130000000 ریال (یکصدو سی میلیون ریال)

ورودی های  1404 و دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه

30000000 ریال (سی میلیون ریال)

70000000 ریال (هفتاد میلیون ریال)

60000000 ریال (شصت میلیون ریال)

100000000 ریال (یکصد میلیون ریال)

270000000 ریال (دویست و هفتاد میلیون ریال)

200000000 ریال (دویست میلیون ریال)

 

دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان مقاطع تحصیلات‌تکمیلی که مبلغ کل شهریه ترم آنها از مبلغ علی‌الحساب کمتر می‌باشد: با هماهنگی حسابداری مربوطه اقدام به تعیین مبلغ و پرداخت شهریه نمایند.

توجه 12 : با توجه به اعلام مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی دانشگاه، در ایام انتخاب واحد، عملیات گزارش گیری و وب سرویس های اتوماسیون اداری و آموزشی به سایر سامانه ها (سازمان امور دانشجویان، وزارت عتف، سامانه‌های تغذیه، خوابگاه، پژوهشی، فرهنگی، پرتال و صفحه شخصی استادان و...) غیرفعال خواهد بود.

توجه 13 : دانشجویان کلیه مقاطع می‌توانند در هر نیمسال نسبت به حذف اضطراری یک درس در بازه تعیین‌شده در تقویم آموزشی اقدام نمایند. درخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، حذف درس در صورتی امکان پذیر است که تعداد واحدهای باقی مانده دانشجو کمتر از 8 واحد نباشد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

Asset Publisher

25 09 2025

قرار گرفتن نام عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی شیلات دانشکده در فهرست دو درصد پژوهشگران پراستناد برتر جهان در سال 2025

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان و بر اساس آخرین گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس و دانشگاه استنفورد آمریکا در سال 2025 میلادی، فهرست پژوهشگران پراستناد در تمامی رشته‌ها به عنوان پژوهشگران دو درصد برتر حوزه‌های علمی در دو بازه زمانی کوتاه مدت (بر اساس وضعیت استنادی در سال 2024) و بلند مدت (ارزیابی فعالیت‌های پژوهشگر در طول دوره خدمت علمی تا پایان سال 2024) شناسایی و معرفی شدند که 22 عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه گیلان در این فهرست قرار گرفتند. در این گزارش که سپتامبر 2025 منتشر شد، نام دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی شیلات در فهرست پژوهشگران دو درصد برتر بازه زمانی کوتاه مدت یکساله قرار گرفت. جناب آقای دکتر بهرام فلاحتکار با کمال مسرت کسب عنوان پژوهشگر برتر دنیا را به شما و گروه محترم آموزشی تبریک گفته و توفیق روز افزون شما را در کسب درجات علمی و معنوی بالاتر از درگاه ایزد منان خواستاریم. نتایج این پژوهش در پایگاه Elsevier در این لینک در دسترس است.

23 08 2025

نشست تخصصی بین مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و دانشکده منابع طبیعی 

نشست تخصصی بین مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و دانشکده منابع طبیعی در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور محمد رضا عباسی مژدهی رییس مرکز، رامین نقدی رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان، هوشنگ دهقان زاده معاون پژوهشی مرکز و مسعود علی دوست محقق بخش تحقیقات جنگل، مرتع و آبخیزاری مرکز تحقیقات در روز چهارشنبه مورخ 1404/05/29برگزار شد.  در این نشست پیرامون همکاریهای علمی و پژوهشی فی مابین در زمینه های مختلف از جمله: انجام کارورزی، کارآموزیها، بازدیدهای دانشجویی، انجام پروژههای تحقیقاتی در غالب پروژه و پایان نامه دانشجویی، همکاریهای فی مابین، انجام پروژههای مشترک، نشستهای تخصصی و سمینارهای علمی مشترک در خصوص اولویتهای پژوهشی دانشکده و مرکز، و موارد مرتبط با موضوعات منابع طبیعی، آبخیزداری و محیط زیست استان تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای همکاری در برگزاری همایش در سال جاری و سال آینده در دستور کار قرار گیرد.    

04 05 2025

نشست همکاری گروه علوم و مهندسی جنگل با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان

نشست همکاری گروه علوم و مهندسی جنگل با ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در راستای ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه با حضور ریاست و اعضای هیات علمی گروه علوم و مهندسی در اتاق جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برگزار گردید. در این نشست در راستای تعامل گروه علوم و مهندسی جنگل دانشکده با ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بررسی و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده فیمابین دانشکده با ادره کل،  تسهیل در ارتباط دانشکده با صنعت، جنگل آموزشی و پژوهشی دانشکده، استفاده از ظرفیت­های اداره در ارتباط با هدایت پروپوزال های تحقیقاتی و پروژههای دانشجویی با استفاده از ظرفیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، همکاری در برگزاری کارگاه­های آموزشی، نشستهای تخصصی و سمینارهای علمی مشترک در خصوص اولویت­های پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تبادل نظر شد.  

23 04 2025

بازدید معاونت دانشجویی دانشگاه از دانشکده منابع طبیعی

روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴، هیئتی متشکل از معاون دانشجویی دانشگاه، مدیر دانشجویی، معاون مدیر و کارشناسان اداره­های خوابگاه‌ها و تغذیه از دانشکده منابع طبیعی بازدید نمودند. این برنامه با هدف بررسی وضعیت زیرساخت‌ها، روند خدمت‌رسانی و نیازهای دانشجویی، با حضور اعضای شورای دانشکده، مدیران گروه‌های آموزشی، همکاران اداری و نمایندگان شورای صنفی دانشجویان برگزار شد. در ابتدای این نشست، آقای دکتر نقدی؛ رئیس دانشکده منابع طبیعی؛ ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دانشکده، به تشریح چالش‌های پیشرو از جمله کمبود امکانات، نیاز به به­سازی فضاهای آموزشی و ارتقا روند ارائه خدمات دانشجویی پرداختند. نمایندگان شورای صنفی دانشجویان نیز دغدغه‌های خود در حوزه‌های تغذیه، امکانات ورزشی، خوابگاه‌ها و خدمات رفاهی را مطرح کردند. آقای دکتر باغبان­ زاده؛ معاون دانشجویی دانشگاه؛ ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران دانشکده، بر اولویت بهبود کیفیت خدمات و پیگیری مسائل دانشجویی تأکید نمودند و اعلام کردند: «باوجود محدودیت‌های منابع مالی و نیروی انسانی، تمام ظرفیت معاونت دانشجویی برای ارتقای خدمات به دانشجویان به کار گرفته خواهد شد. امیدواریم با همکاری مسئولین دانشکده و حمایت‌های گسترده‌تر، گام‌های مؤثری در جهت رفع مشکلات برداشته شود.» پس از گفتگو، هیئت بازدیدکننده از بخش‌های مختلف دانشکده شامل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، خوابگاه‌های خواهران و برادران و فضاهای ورزشی بازدید نمودند. در این بازدید، راهکارهای فوری و بلندمدت همچون بهبود مدیریت خدمات آشپزخانه، تأمین ملزومات سامانه­ ها، افزایش نظارت بر کیفیت غذا، تعمیرات خوابگاه‌ها و توسعه امکانات ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت اجرای این طرح‌ها اتخاذ شد.​​​​​​​

22 04 2025

غرفه دانشکده مهندسی منابع طبیعی در رویداد "شب علم دانشگاه گیلان"

رویداد «شب علم دانشگاه گیلان» با حضور بیش از ۱۲۰ غرفه با موضوعات جذاب علمی هدف انتقال یافته‌های علمی و فناورانه دانشگاه و ترویج علم در روز چهارشنبه مورخ 27 فروردین در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد. در این رویداد که با استقبال پرشور عموم مردم روبرو شد، در غرفه دانشکده مهندسی منابع طبیعی، انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی جنگل و انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی شیلات  دانشکده اقدام به بیان مفاهیم علمی و فناورانه به زبانی ساده و قابل فهم به عموم مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان در قالب گفتگو علمی و داستان‌خوانی کودک و نوجوان شامل روایت داستانی از ارزش جنگل­های کشور، رنگ آمیزی نقاشی ­های کودکانه در بحث اهمیت جنگل و نمایش تجهیزات رشته مهندسی شیلات نمود. توضیح فرآیند و نحوه تولید مکمل­ های غذایی از آبزیان، اهمیت و ارزش رشته علوم و مهندسی شیلات در امنیت غذایی، به همراه پرسش و پاسخ با پژوهشگران از جمله برنامه ­های جذابی بود که توسط دانشجویان و اساتید دانشکده طراحی و اجرا شد. همچنین در این غرفه نهال گونه ­های درختی به رسم یادبود به کودکان و دانش آموزان اهدا شد.        

09 04 2025

ارتقای ضریب تأثیر و چارک نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences در نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024

براساس اعلام نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024، نشریه علمی  Caspian Journal of Environmental Sciences دانشکده موفق به ارتقای ضریب تأثیر و بهبود چارک شد. این نشریه توانست در نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024 با کسب ضریب تاثیر  2.359 در چارک Q2 قرار بگیرد. نظام رتبه‌بندی سایمگو، سیستم ارزیابی و رتبه‌بندی مجلات علمی است که بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس (Scopus) ایجاد شده است و به محققان کمک می‌کند تا مجلات مناسب برای انتشار آثار علمی خود را شناسایی کنند. این نظام به تحلیل و رتبه‌بندی مجلات بر اساس تعداد استنادها و کیفیت مقالات می‌پردازد و مجلات را در هر دسته موضوعی تخصصی بر اساس درجه کیفیت به چهار دسته یا چارک (Q1 تا Q4) تقسیم می‌کند. شایان ذکر است از پایگاه SCImago Journal & Country Rank ا(https://www.scimagojr.com) که شامل شاخص‌های رتبه‌بندی علمی نشریات و کشورها است، به عنوان معیاری برای ارزیابی علمی استفاده می‌شود. روابط عمومی دانشکده، با تبریک این موفقیت به سردبیر و تمامی دست­ اندرکاران نشریه، از زحمات تمامی اساتید و نویسندگان که به عنوان نویسنده و داور مقالات، باعث ارتقای کیفیت نشریه شده اند، تشکر و قدردانی می­ نماید.