دکترجاوید ایمانپور نمین عضو هیأت علمی گروه شیلات دانشگاه گیلان طی تحقیق دو ساله خود همراه تیم بین المللی متشکل از پروفسور سولدان،دکتر بویکوا، دکتر سوروکا، دکتر پولاشک، دکتر هروینیاک(از آکادمی علوم و دانشگاه بوهمیای جنوبی جمهوری چک، )، پروفسور اشتانیچک (از موزه تاریخ طبیعی اشتوتگارت آلمان)، دکتر گودونکو (دانشگاه بوهمیای جنوبی و موزه تاریخ طبیعی اوکراین) و دکتر اصغر عبدلی (دانشگاه شهید بهشتی) اولین چک لیست حشرات یک روزه Ephemeroptera  را در ایران تهیه کرده و پس از مطالعات سیستماتیک، مولکولی و اسکن الکترونی موفق به شناسایی و گزارش تعداد 18 گونه جدید از ایران شد که حاصل آن در مجله معتبر Zookeys 749: 87–123 (2018)  به چاپ رسیده است . 

این مطالعه در سالهای 1396 و 1397 انجام شده و شامل بررسی پارامتر های فیزیکی- شیمیایی و نمونه برداری از لارو حشرات راسته یک روزه ها در تعداد 38 رودخانه و جویبار در استان های گیلان، اردبیل بود انجام شد. یکی از این گونه های شناسایی شده بنام Procloeon capsicum که فقط در شمال ایران مشاهده شده است نیز در این چک لیست بطورکامل توصیف شده است.

لازم به ذکر است که این همکاری بین المللی همچنان ادامه دارد و نمونه برداری در استانهای مازندران، گلستان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان نیز انجام شده اشت. بررسی نمونه های تهیه شده همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه تنوع زیستی بسیار غنی ایران، بویژه در بخش حشرات آبزی چندان مطالعه نشده است احتمال شناسایی گونه های جدید که در هیچ نقطه ای از جهان مشاهده نشده اند نیز وجود دارد که انشاا... منتشر خواهند شد.