آگهی پذیرش دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه گیلان ‏در مرحله دوم آزمون نیمه متمرکز سال 1404‏

28 05 2025
کد خبر : 21938785
تعداد بازدید : 25

به اطلاع داوطلبان آزمون دکتری سال 1404 می رساند دانشگاه گیلان در مرحله دوم آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1404 از بین پذیرفته شدگان واجد شرایط در مرحله آزمون کتبی متمرکز، از طریق بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای نیمسال اول سال تحصیلی 1405-1404 دانشجو پذیرش می نماید.

داوطلبان می‌بایست درصورت احراز تمامی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404 و پس از مطالعه شرایط و نحوه پذیرش، نسبت به ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

1. شرایط و نحوه پذیرش

احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404 الزامی است.

الف ) شرایط عمومی:

1-  دارا بودن تأییدیه صلاحیت عمومی

2-  نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

ب ) شرایط اختصاصی

1- دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای عمومی (با فارغ التحصیلی حداکثر تا 1404/06/31) که مدرک مذکور مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.

تبصره (1): متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری عمومی بوده و حداکثر تا تاریخ 1404/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند، با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ مذکور می توانند در آزمون شرکت نمایند . (دریافت نمونه فرم مدرک و معدل)

تبصره (2): دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی می توانند در آزمون شرکت نمایند که حائز شرایط "آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی درآزمون ورودی مقاطع بالاتر" موضوع بخشنامه ابلاغی شماره 2/77633 مورخ 1392/05/28 معاونت آموزشی وقت وزارت متبوع باشند.

تبصره (3): مجموعه امتحانی انتخابی داوطلبان می بایست مطابق توضیحات مربوط به رشته های مرتبط جدول رشته ها و مواد امتحانی آزمون (صفحات 30 تا 67 دفترچه راهنمای ثبت نام)، متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی آنان  باشد.

2- شرکت در آزمون متمرکز (برگزار شده توسط سازمان سنجش) و دارا بودن حدنصاب امتیاز قابل قبول دانشگاه از آن آزمون.

3- ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه گیلان به شرح مندرج در بند 3 اطلاعیه و شرکت در جلسه ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی.

توضیح 1: اسامی پذیرفته شدگان نهایی با احتساب 50 درصد نمره آزمون متمرکز و 50 درصد نمره ارزیابی سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم)، در صورت احراز حدنصاب نمره تعیین شده توسط دانشگاه (حدنصاب نمره نهایی پذیرش) برای هر کد رشته محل، تایید صلاحیت عمومی و براساس اولویت انتخابی، توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

توضیح 2: حدنصاب نمره نهایی پذیرش به تفکیک کد رشته محل (شامل مجموع نمرات آزمون متمرکز، سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه)، توسط کمیته های تخصصی آزمون تعیین خواهد شد.

توضیح 3: ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی (مرحله دوم) شامل 20 امتیاز آموزشی، پژوهشی و فناوری و30 امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی است. (دریافت نمونه فرم ارزیابی)

2- تاريخ و محل مراجعه جهت بررسی سوابق و مصاحبه

2-1- تاریخ بررسی سوابق و مصاحبه داوطلبان (در فاصله زمانی 1404/03/11 لغایت 1404/04/31) طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد. .(دریافت فایل برنامه زمانی و مکان مصاحبه)

 درصورت هر گونه تغییر در تاریخ برگزاری نیز مراتب از طریق سامانه ثبت نام و مصاحبه به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg اطلاع رسانی می شود.

ساعت تقریبی شروع مصاحبه در کارت الکترونیکی ورود به جلسه ارزیابی سوابق و مصاحبه درج  و 24 ساعت قبل از برنامه زمان بندی اعلام شده در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

2-2- توضیحات تکمیلی درخصوص نحوه توزیع متعاقباً از طریق سامانه مذکور به اطلاع داوطلبان محترم رسانده خواهد شد. 

  3- ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک

تمامی داوطلبان می بایست طبق برنامه مندرج در سامانه ثبت نام و مصاحبه  تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه (طی روزهای اداری) از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی edu.guilan.ac.ir/reg نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز مبلغ 2/400/000 ريال(دویست و چهل هزار تومان) به صورت آنلاین بابت حق ثبت نام و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز (مندرج در سامانه)  اقدام نمایند.

درصورتی که داوطلبان، برای مصاحبه بیش از یک کد رشته محل در دانشکاه گیلان معرفی شده و متقاضی شرکت در جلسات مصاحبه چند گرایش مختلف باشند، لازم است به ازای هر کد رشته محل مبلغ جداگانه واریز شود. برای شرکت در مصاحبه کد رشته محل های مختلف با یک گرایش که فقط نوع دوره (روزانه - شبانه - پردیس) آنها متفاوت است، یک پرداخت کافی است.

در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود. 

4- توضیحات تکمیلی

  1. براساس اطلاعیه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در درگاه سازمان سنجش و طبق برنامه زمانی اعلام شده، ضمن پرداخت مبلغ چهار میلیون و هفتصد و پنجاه هزار (4/750/000) ریال به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت نمایند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
  2. مقررات وظیفه عمومی برای متقاضیان به شرح اطلاعات مندرج در صفحات 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال 1404 سازمان سنجش می باشد.
  3. تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می باشند.
  4. براساس توضیحات صفحات 18 تا 21 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون

4-4-الف- 25درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل به "همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران"، "آزادگان، همسر و فرزندان آنان" و "جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان"، به شرط کسب حدنصاب نمره علمی اختصاص می یابد. .(سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت)

4-4-ب- 5درصد از ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل نیز به "جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان" و "همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه" به شرط کسب حدنصاب علمی اختصاص می بابد.(سهمیه ایثارگران 5% ظرفیت)

4-4-پ- درصورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران به وسیله داوطلبان مشمول سهمیه مذکور تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر بازهم این ظرفیت خالی بماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

4-4-ت- براساس قوانین مذکور، حدنصاب نمره ایثارگران، 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان، 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل در هر یک از مراحل آزمون می باشد.

5. براساس قانون "برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29 مجلس شورای اسلامی"، ده درصد ظرفیت اعلام شده مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هر کد رشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (دولتی و غیردولتی) و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد اختصاص می یابد. (سهمیه مربیان). حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود.

4-5-الف- ارائه اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط توضیحات صفحه 21 و 22 دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون باشند.

4-5-ب- داوطلب دارای سهمیه مربی در صورتی می تواند ادامه تحصیل دهد که دانشگاه محل خدمت وی موافقت نماید و موافقت دانشگاه محل خدمت می بایست در زمان بررسی سوابق و مصاحبه، اعلام شود.

4-5-پ-داوطلبان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی (مازاد بر ظرفیت) در کلیه دوره های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آیین نامه های داخلی و امکان انجام تعهدات پس از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیات امنا برعهده دانشگاه محل خدمت و در غیراین صورت برعهده مربی می باشد.

  1. حدنصاب نمرات ذکر شده در تمامی مراحل آزمون لحاظ می شود
  2. جلسه بررسی ارزیابی آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی برای هر داوطلب صرفا یک بار و به صورت حضوری برگزار می شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف آنان از ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان تلقی می شود.
  3. در پذیرش دانشجو به شیوه استاد محور، عضو هیات علمی نمی تواند پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله، عمه دانشجو و پدر و مادر همسر دانشجو باشد. در صورت اثبات تخلف از این موضوع، دانشجو در هر مرحله از تحصیل باشد، از ادامه تحصیل محروم می شود.
  4. با تو.جه به اینکه ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت تمام وقت است، متقاضیان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام، موافقت محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت نمایند.
  5. داوطلبان جهت شرکت در جلسه بررسی سوابق و مصاحبه ضروری است نسبت به بارگذاری مدارک لازم و نیز پرداخت وجه ثبت نام در سامانه ثبت نام و مصاحبه (طبق بند 3 اطلاعیه حاضر) اقدام نموده و از تایید پرونده ثبت نامی خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت تایید پرونده ثبت نامی، امکان دریافت کارت الکترونیکی جهت شرکت در مصاحبه فراهم خواهد شد. ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی، تصویر کارنامه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1404، اصل مدارک کارشناسی (و کاردانی در صورت وجود) و کارشناسی ارشد و یا گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك، تصویر ریزنمرات تحصیلی مربوطه و کارت ورود به جلسه مصاحبه، برای شرکت در جلسه ارزیابی و مصاحبه الزامی است.

توضیح: برای کسب امتیازات مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی، ارائه مستندات از قبیل توصیه نامه علمی از استادان زمان تحصیل، سوابق تدریس، طرحهای پژوهشی انجام شده، مقالات چاپ یا پذیرش شده، مدرک زبان و سایر موارد از طریق بارگذاری در سامانه ثبت نام و مصاحبه دانشگاه و همزمان با ثبت نام الکترونیکی، ضروری است.

                                                                                   معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

Asset Publisher

25 09 2025

قرار گرفتن نام عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی شیلات دانشکده در فهرست دو درصد پژوهشگران پراستناد برتر جهان در سال 2025

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان و بر اساس آخرین گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس و دانشگاه استنفورد آمریکا در سال 2025 میلادی، فهرست پژوهشگران پراستناد در تمامی رشته‌ها به عنوان پژوهشگران دو درصد برتر حوزه‌های علمی در دو بازه زمانی کوتاه مدت (بر اساس وضعیت استنادی در سال 2024) و بلند مدت (ارزیابی فعالیت‌های پژوهشگر در طول دوره خدمت علمی تا پایان سال 2024) شناسایی و معرفی شدند که 22 عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه گیلان در این فهرست قرار گرفتند. در این گزارش که سپتامبر 2025 منتشر شد، نام دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیئت علمی گروه علوم و مهندسی شیلات در فهرست پژوهشگران دو درصد برتر بازه زمانی کوتاه مدت یکساله قرار گرفت. جناب آقای دکتر بهرام فلاحتکار با کمال مسرت کسب عنوان پژوهشگر برتر دنیا را به شما و گروه محترم آموزشی تبریک گفته و توفیق روز افزون شما را در کسب درجات علمی و معنوی بالاتر از درگاه ایزد منان خواستاریم. نتایج این پژوهش در پایگاه Elsevier در این لینک در دسترس است.

23 08 2025

نشست تخصصی بین مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و دانشکده منابع طبیعی 

نشست تخصصی بین مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و دانشکده منابع طبیعی در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور محمد رضا عباسی مژدهی رییس مرکز، رامین نقدی رییس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان، هوشنگ دهقان زاده معاون پژوهشی مرکز و مسعود علی دوست محقق بخش تحقیقات جنگل، مرتع و آبخیزاری مرکز تحقیقات در روز چهارشنبه مورخ 1404/05/29برگزار شد.  در این نشست پیرامون همکاریهای علمی و پژوهشی فی مابین در زمینه های مختلف از جمله: انجام کارورزی، کارآموزیها، بازدیدهای دانشجویی، انجام پروژههای تحقیقاتی در غالب پروژه و پایان نامه دانشجویی، همکاریهای فی مابین، انجام پروژههای مشترک، نشستهای تخصصی و سمینارهای علمی مشترک در خصوص اولویتهای پژوهشی دانشکده و مرکز، و موارد مرتبط با موضوعات منابع طبیعی، آبخیزداری و محیط زیست استان تبادل نظر شد. همچنین مقرر شد برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای همکاری در برگزاری همایش در سال جاری و سال آینده در دستور کار قرار گیرد.    

04 05 2025

نشست همکاری گروه علوم و مهندسی جنگل با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان

نشست همکاری گروه علوم و مهندسی جنگل با ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در راستای ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه با حضور ریاست و اعضای هیات علمی گروه علوم و مهندسی در اتاق جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان برگزار گردید. در این نشست در راستای تعامل گروه علوم و مهندسی جنگل دانشکده با ادره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بررسی و اجرای تفاهم نامه های منعقد شده فیمابین دانشکده با ادره کل،  تسهیل در ارتباط دانشکده با صنعت، جنگل آموزشی و پژوهشی دانشکده، استفاده از ظرفیت­های اداره در ارتباط با هدایت پروپوزال های تحقیقاتی و پروژههای دانشجویی با استفاده از ظرفیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، همکاری در برگزاری کارگاه­های آموزشی، نشستهای تخصصی و سمینارهای علمی مشترک در خصوص اولویت­های پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تبادل نظر شد.  

23 04 2025

بازدید معاونت دانشجویی دانشگاه از دانشکده منابع طبیعی

روز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴، هیئتی متشکل از معاون دانشجویی دانشگاه، مدیر دانشجویی، معاون مدیر و کارشناسان اداره­های خوابگاه‌ها و تغذیه از دانشکده منابع طبیعی بازدید نمودند. این برنامه با هدف بررسی وضعیت زیرساخت‌ها، روند خدمت‌رسانی و نیازهای دانشجویی، با حضور اعضای شورای دانشکده، مدیران گروه‌های آموزشی، همکاران اداری و نمایندگان شورای صنفی دانشجویان برگزار شد. در ابتدای این نشست، آقای دکتر نقدی؛ رئیس دانشکده منابع طبیعی؛ ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای دانشکده، به تشریح چالش‌های پیشرو از جمله کمبود امکانات، نیاز به به­سازی فضاهای آموزشی و ارتقا روند ارائه خدمات دانشجویی پرداختند. نمایندگان شورای صنفی دانشجویان نیز دغدغه‌های خود در حوزه‌های تغذیه، امکانات ورزشی، خوابگاه‌ها و خدمات رفاهی را مطرح کردند. آقای دکتر باغبان­ زاده؛ معاون دانشجویی دانشگاه؛ ضمن تقدیر از تلاش‌های همکاران دانشکده، بر اولویت بهبود کیفیت خدمات و پیگیری مسائل دانشجویی تأکید نمودند و اعلام کردند: «باوجود محدودیت‌های منابع مالی و نیروی انسانی، تمام ظرفیت معاونت دانشجویی برای ارتقای خدمات به دانشجویان به کار گرفته خواهد شد. امیدواریم با همکاری مسئولین دانشکده و حمایت‌های گسترده‌تر، گام‌های مؤثری در جهت رفع مشکلات برداشته شود.» پس از گفتگو، هیئت بازدیدکننده از بخش‌های مختلف دانشکده شامل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، خوابگاه‌های خواهران و برادران و فضاهای ورزشی بازدید نمودند. در این بازدید، راهکارهای فوری و بلندمدت همچون بهبود مدیریت خدمات آشپزخانه، تأمین ملزومات سامانه­ ها، افزایش نظارت بر کیفیت غذا، تعمیرات خوابگاه‌ها و توسعه امکانات ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم جهت اجرای این طرح‌ها اتخاذ شد.​​​​​​​

22 04 2025

غرفه دانشکده مهندسی منابع طبیعی در رویداد "شب علم دانشگاه گیلان"

رویداد «شب علم دانشگاه گیلان» با حضور بیش از ۱۲۰ غرفه با موضوعات جذاب علمی هدف انتقال یافته‌های علمی و فناورانه دانشگاه و ترویج علم در روز چهارشنبه مورخ 27 فروردین در محل دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان برگزار شد. در این رویداد که با استقبال پرشور عموم مردم روبرو شد، در غرفه دانشکده مهندسی منابع طبیعی، انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی جنگل و انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی شیلات  دانشکده اقدام به بیان مفاهیم علمی و فناورانه به زبانی ساده و قابل فهم به عموم مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان در قالب گفتگو علمی و داستان‌خوانی کودک و نوجوان شامل روایت داستانی از ارزش جنگل­های کشور، رنگ آمیزی نقاشی ­های کودکانه در بحث اهمیت جنگل و نمایش تجهیزات رشته مهندسی شیلات نمود. توضیح فرآیند و نحوه تولید مکمل­ های غذایی از آبزیان، اهمیت و ارزش رشته علوم و مهندسی شیلات در امنیت غذایی، به همراه پرسش و پاسخ با پژوهشگران از جمله برنامه ­های جذابی بود که توسط دانشجویان و اساتید دانشکده طراحی و اجرا شد. همچنین در این غرفه نهال گونه ­های درختی به رسم یادبود به کودکان و دانش آموزان اهدا شد.        

09 04 2025

ارتقای ضریب تأثیر و چارک نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences در نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024

براساس اعلام نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024، نشریه علمی  Caspian Journal of Environmental Sciences دانشکده موفق به ارتقای ضریب تأثیر و بهبود چارک شد. این نشریه توانست در نظام رتبه‌بندی سایمگو در سال 2024 با کسب ضریب تاثیر  2.359 در چارک Q2 قرار بگیرد. نظام رتبه‌بندی سایمگو، سیستم ارزیابی و رتبه‌بندی مجلات علمی است که بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس (Scopus) ایجاد شده است و به محققان کمک می‌کند تا مجلات مناسب برای انتشار آثار علمی خود را شناسایی کنند. این نظام به تحلیل و رتبه‌بندی مجلات بر اساس تعداد استنادها و کیفیت مقالات می‌پردازد و مجلات را در هر دسته موضوعی تخصصی بر اساس درجه کیفیت به چهار دسته یا چارک (Q1 تا Q4) تقسیم می‌کند. شایان ذکر است از پایگاه SCImago Journal & Country Rank ا(https://www.scimagojr.com) که شامل شاخص‌های رتبه‌بندی علمی نشریات و کشورها است، به عنوان معیاری برای ارزیابی علمی استفاده می‌شود. روابط عمومی دانشکده، با تبریک این موفقیت به سردبیر و تمامی دست­ اندرکاران نشریه، از زحمات تمامی اساتید و نویسندگان که به عنوان نویسنده و داور مقالات، باعث ارتقای کیفیت نشریه شده اند، تشکر و قدردانی می­ نماید.